بررسی موشکافانه عدم سرطانزایی مام اسپری ها

پاکیزگی و تمیز بودن یکی از بخش‌های غیرقابل انکار زندگی همه ما است. همین قضیه باعث شده‌است که امروزه استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی که با تمیزی ما مرتبط هستند بسیار بالا برود. مام ها یکی از مهم ‌ترین و تاثیرگذارترین بخش ‌های تمیزی زندگی ما هستند. عرق کردن همیشه یک چالش برای همه ما بوده است، اما نفس عرق کردن به خودی خود، نمی‌تواند برای ما مشکل ایجاد کند‌ تنها چیزی که عرق کردن برای ما باقی می‌گذارد بوی بد آن است. بوی بد ناشی از عرق کردن ممکن است باعث شود که شما افراد زیادی در اطراف خود را از دست دهید، حتی در دیدار اول ممکن است باعث شود که شما فرصت ‌هایی را در زندگی خودتان از دست بدهید. همچین بوی عرق، باعث کاهش اعتماد به نفس شما میشود. اما امروز با استفاده از مام اسپری ‌ها شما می‌توانید مشکل خود را حل نمایید. مام ها ابزاری هستند که شما با استفاده از این ابزارها می توانید بوی تعریق خود را کنترل نمایید و  بدن خود را خوش ‌بوتر سازید، اما امروزه افراد زیادی نگرانی مبنی بر سرطانزایی مام اسپری ‌ها دارند. ما در ادامه بیشتر راجع به این قضیه صحبت خواهیم کرد.

 

آیا مام اسپری ها سرطان زا هستند؟

برخی از محققان و دانشمندان حساس معتقدند که مواد و عوامل خاصی در مام اسپری ‌ها ی ضد عرق وجود دارد که ممکن است این مواد ارتباطی با سرطان سینه داشته باشند. چون این اسپری‌ ها اغلب در نواحی بالاتنه و نزدیک سینه ‌ها استفاده می‌شوند ممکن است باعث سرطان سینه شوند. اما در تحقیقاتی که در زمینه ‌های تخصصی و در انجمن بین ‌المللی سرطان چاپ‌ شده، گفته شده‌ است که درست است که این‌ گونه محصولات دارای مواد شیمیایی و عوامل خاص هستند که ممکن است با جذب شدن از طریق پوست و یا جراحت ‌های ایجاد شده روی پوست وارد بدن ما شوند و حساسیت های جزیی ایجاد کنند، اما تا کنون هیچ دلیل منطقی و قاطعی در ارتباط با این‌که چنین محصولاتی ارتباطی با افزایش سرطان سینه در بدن مصرف ‌کنندگان، یافت نشده است.

همچنین مام اسپری های سورملینا بر پایه آب ساخته شده و از هرگونه مواد شیمیایی و مضر به دور هستند.

فواید استفاده از مام اسپری ‌ها

نکاتی که هنگام خرید و استفاده مام اسپری ها باید به آن‌ها دقت نمایید

این ‌گونه نیست که همه مام اسپری‌ها سرطان ‌زا باشند، اما اگر این اسپری ‌ها از لحاظ کیفی مناسب نباشند و یا برای افراد خاص بدون توجه به نکات بهداشتی استفاده شوند ممکن است باعث بروز حساسیت‌ها و مشکلات فراوانی شوند.

موادی که نباید در ساخت مام اسپری ‌ها از آن‌ها استفاده شود:

پارابن یکی از مواردی است که در ساخت انواع مختلف مام و ضد تعرق ها استفاده می شود. سازمان بهداشت جهانی توصیه کرده است که نباید از محصولاتی که در آن ‌ها از پارابن استفاده شده است استفاده کرد. شما می‌توانید هنگام خرید مام اسپری ‌ها به ‌راحتی برچسب های روی آن ‌ها را چک نمایید و اطمینان حاصل فرمایید که در ساخت این اسپری‌ ها از پارابن استفاده نشده‌است. عده‌ای از دانشمندان بر این عقیده‌اند که پارابن ها می‌توانند باعث ایجاد تومورهای سرطانی در سینه شوند. که البته مام اسپری های سورملینا با ترکیباتی چون: آب دیونیزه، پتاسیم آلوم، الکل و اسانس مجاز به هیچ عنوان سلامت شما را تهدید نخواهد کرد.

حساسیت‌هایی که مام اسپری ‌ها ایجاد می‌کند: خارش پوست، التهاب و قرمزی پوست، و حتی در برخی مواقع خشکی پوست می تواند نشانه حساسیت به مام اسپری‌ها باشد. برای جلوگیری از این نکته شما شما باید پس از حمام کردن از مام استفاده کنید، و پس از حدود دو الی سه ساعت زیر بغل خود را با آب و صابون بشویید تا مواد شیمیایی فرصت نفوذ به داخل بدن شما را نداشته باشد و بعد دوباره می توانید از اسپری‌ ها استفاده نمایید و این چرخه را تکرار نمایید.

عدم استفاده ابن محصولات برای کودکان و نوجوانان:

بهتر است که سعی نمایید برای کودکان و نوجوانان از محصولات مام ‌ها و ضد عرق ها استفاده نکنید. آلومینیوم و زیرکونیوم موجود در این مام ها می‌تواند دچار اختلالات هورمونی در بدن نوجوانان و کودکان شود. استفاده غیرضروری از این مواد در سنین کودکی و نوجوانی ممکن است با مشکلاتی در آینده برای آن‌ها شود. البته این مواد در مام اسپری های پایه آب سورملینا وجود ندارد.

 

 

فواید استفاده از مام اسپری ‌ها

ما پیش تر راجع به نکات و مشکلاتی که ممکن است محصولات ضد تعریق برای شما به وجود بیاورند صحبت نمودیم‌. در ادامه قصد داریم که برخی از فواید مام اسپری ‌ها را برای شما شرح دهیم.

کنترل میزان عرق بدن شما: همان‌طور که می‌دانید زیر بغل شما یکی از متمرکز ترین و عرق کننده ترین نقطه بدنی شماست. توجه نمایید که میزان تعریق بدن افراد با توجه به عوامل مختلفی مانند ژنتیک، و فعالیت‌ های فیزیکی متفاوت است اما به‌ هر حال همه انسان‌ها در ناحیه زیر بغل خود بیشتر عرق می‌کنند‌. استفاده از اسپری‌ ها باعث می‌شود که غدد تعریق موجود در این ناحیه برای مدت کوتاهی از فعالیت باز بمانند و بدن شما تقریباً خشک خواهد ماند. ضمنا بعد از تعریق نیز بوی بدی از بدن شما منتشر نخواهد شد.

جلوگیری از خیس شدن لباس شما: ممکن است شما جزو آن دسته از افراد باشید که عرق کردن بلافاصله در شما باعث ایجاد بوی بد نخواهد شد، اما اگر تعریق در بدن شما بسیار زیاد است که بلافاصله منجر به خیس شدن لباس ‌تان می شود‌، شما باید از محصولی استفاده کنید که مانع این اتفاق شود. خیس شدن لباس شما ممکن است باعث آسیب رسیدن به ظاهرتان و همچنین اعتماد به نفستان شود. یکی دیگر از فوایدی که مام اسپری ‌ها باعث آن‌ها می‌شود این است که اجازه نمی‌دهد لباس‌تان بعد از عرق کردن خیس شود.

لطیف تر کردن پوست شما: محصولات سورملینا دارای موادی هستند که باعث می‌شوند پوست شما نرم ‌تر و لطیف ‌تر شود. همچنین باعث جلوگیری از تیره شدن پوست زیر بغل شما می شود.

فواید استفاده از مام اسپری ‌ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا