تفاوت مام اسپری ها با مام رول یا مام صابونی چیست؟

با گرم شدن هوا و افزایش میزان تعریق افراد به دلایل زیادی مانند خیس شدن پوست بدنشان و یا لباس‌ هایشان و مهم ‌تر از همه بوی نامطبوعی که پس از تعریق برای بدن ما ایجاد می شود، دچار مشکلات زیادی می شوند. پس از بررسی ‌ها و تحقیقات زیادی روی افراد، اگر مشکلات زمینه ‌ای بیماری‌ های خاصی باعث ایجاد بوی بد نشده باشند افراد می‌توانند با حمام کردن و استفاده از انواع مختلف ضد تعریق ها مانند مام اسپری ‌ها یا مام رول یا صابونی می‌توانند به‌ راحتی از شر این مشکل رهایی پیدا کنند.

مواد ضد تعریق چیست؟

همان‌طور که از اسم این مواد پیداست، مواد  ضد تعریق،  موادی هستند که از ترکیبات شش الی پانزده درصد روغن‌ های معطر، الکل، و گاه در بعضی از موارد مواد ضد باکتریال تهیه شده اند.  کار اصلی این مواد ضد تعریق از بین بردن بوی بد عرق است. که بخشی از این کارا با از میان برداشتن باکتری‌ های موجود در روی پوست شما که از عراق شما تغذیه می کنند، انجام میشود. مواد ضد تعریق به طور معمول تنها بوی بد عرق را از بین می‌برد و بر روی میزان عرق شما تاثیر چندانی ندارد.

 

تفاوت میان مام اسپری ها و مام رول یا صابونی

 

مواد ضد تعریق عموماً در اشکال متنوع و مختلفی مانند اسپری‌ها، مام‌ های صابونی، ژل‌ها، و رول ها و غیره در بازار عرضه می‌شوند. مام اسپری ها معمولاً کاربر راحتی دارند و می‌توانند به راحتی روی پوست شما پاشیده شوند وخاصیت ضد تعریق خود را بر روی بدن شما پیاده نمایند. توجه نمایید که استفاده از اسپری ‌ها برای کسانی که پوست حساس تری دارند و همچنین برای کودکان و نوجوانان گزینه مناسب تری است‌، البته افرادی که تعریق در آن‌ها زیاد است باید سعی نمایند که از مام های صابونی استفاده کنند. همچنین نگهداری مام اسپری ‌ها به دلیل این ‌که با پوست شما تماس مستقیم ندارند کار راحت ‌تری است، اما مام های صابونی و یا مام رول ها پس از استفاده روی پوست، باکتری‌ های روی پوست به روی پوست انتقال پیدا می‌کند و پس از مدتی باعث تغییر رنگ و کاهش کارایی این مام ‌ها می‌شوند. سعی کنید که قبل از استفاده از مام های صابونی و یا مام رول ها، پوست خود را تمیز نمایید. در صورتی که باز هم تغییری حس نکردید، استفاده خود را قطع نمایید و یا مام خود را تغییر دهید.

 

معرفی انواع مختلف مام ها و بررسی تفاوت آنها

 

همان‌ طور که پیشتر نیز متوجه شدید، مواد ضد تعریق در انواع اقسام متفاوت و مختلفی در بازار تولید می شوند. این مام ها و مام اسپری ها با رایحه و حالت ‌های متفاوتی با توجه به سلیقه مشتریان تولید می شوند. ما در ادامه به توصیف انواع مختلف این مام‌ ها خواهیم پرداخت.

 

 مام های صابونی

اگر شما از آن دسته افراد هستید که به شدت عرق می ‌کنید، بخصوص در مواقعی که دچار استرس‌ های ناگهانی می‌شوید و اگر عرق شما بوی بسیار تند و زننده‌ای دارد، بهترین انتخاب می‌تواند برای شما استفاده از مام ‌های صابونی باشد. مام‌ های صابونی ماندگاری بسیار بالایی دارند و حتی بعضی از آن‌ ها تا یک روز نیز روی پوست شما اثر ضد تعریق خود‌را باقی خواهند گذاشت و باعث می‌شوند که بدن شما خوش ‌بو تر شود. همچنین این مام ‌ها به ‌شدت به صرفه هستند زیرا به صورت بسیار فشرده تولید می شوند. برند های متفاوت و مختلفی که کیفیت لازم را ندارند ممکن است پس از استفاده، روی پوست شما گلوله گلوله شوند و یا حالت چسبناک به خود بگیرند. پس سعی نمایید از مام ‌هایی استفاده نمایید که این ویژگی را نداشته باشند. همچنین توجه نمایید که باقی گذاشتن رد سفید توسط این مام‌ ها امری کاملاً طبیعی است اگر روی این موضوع حساس هستید، سعی نمایید که مام های صابونی مختص لباس‌های سفید و یا سیاه را خریداری کنید.

 

 

مام های ضد عرق رولی

این نوع مام ها بیشتر تاثیر خوش ‌بو کنندگی دارند. جالب است بدانید که این نوع مام‌ ها جزء اولین دسته هایی از مام ها بودند که پای خود را به بازار گذاشتند، و یکی از قدیمی ‌ترین انواع این مام ها هستند‌. به جهت استفاده طولانی ‌مدت افراد از این مام ها این نوع مام ‌ها تا حد بسیار زیادی جای خود را میان مصرف ‌کنندگان ثابت نموده‌اند. اما شما توجه نمایید که ماندگاری این نوع مام‌ ها به اندازه مام ‌های صابونی نیست و به سرعت بوی خوش خود را از دست خواهند داد. همچنین باید توجه نمایید که هنگام خرید این نوع مام‌ها به برندشان توجه بسیار زیادی نمایید.

 

 

 

 

مام اسپری ها

اگر تا به حال هیچ ‌یک از مواردی که برای شما معرفی کردیم مورد پسندتان واقع نشد، یا به دلیل مسائلی مثل حساسیت پوستی نمی توانید از ضد تعریق های دیگر استفاده کنید نگران نباشید. گزینه بهتری که برای شما وجود دارد استفاده از مام اسپری ها است. مام اسپری ها مخصوص کسانی است حساسیت بیشتری دارند و ممکن است رایحه و بوی مام ها به سرعت دل آن ‌ها را بزند و نیاز داشته باشند که به طور مداوم رایحه‌ ها را عوض نمایند و از رایحه جدید استفاده نماید. همچنین باید توجه نمایید که هنگام خرید این نوع مام اسپری ‌ ها حتماً به برند خریداری شده توجه نمایید چون برخی از این اسپری‌ ها پس از مدتی که روی بدن شما می‌مانند علاوه بر از دست دادن کارایی خود، بوی بسیار بدی از خودشان ساطع می‌کند که می‌تواند برای مصرف ‌کنندگان بسیار آزار دهنده باشند. مام اسپری های پایه آب سورملینا تا حمام بعدی کمک میکنند بوی بد ناشی از تعریق شما و اطرافیانتان را آزار ندهد. همچنین استفاده از مام اسپری ‌ها برای ورزشکاران پیشنهاد می‌شود که به دلیل فعالیت بالا نیاز به ضد تعریق با ماندگاری طولانی ‌مدتنیاز دارند. همچنین این مام اسپری ‌ها به دلیل این ‌که بسیار سبک هستند برای افرادی که حساسیت های پوستی دارند می‌توانند گزینه مناسبی باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا